باشگاه سايپا به منظور حضور پرقدرت در رقابتهاي ليگ برتر واليبال سال جاري، دست به انتخاب ميروسلاو ژيکو از کشور بلغارستان زد اين مربي مدتي است کار خود را در اين باشگاه آغاز کرده و بعد از برگزاري اردوي بلغارستان و حضور در تورنمنت بين المللي ترکيه، تمرينات فشرده اي را براي بازيکنان اين تيم در نظر گرفته و مسير را براي قدرت نمايي سايپا در ليگ سال جاري هموار سازد. در اين راستا روابط عمومي شرکت فرهنگي ورزشي سايپا گفتگويي را با اين مربي انجام داده که در زير مي خوانيد:

" />

باشگاه سايپا يک باشگاه حرفه اي تمام عيار است

باشگاه سايپا يک باشگاه حرفه اي تمام عيار است

باشگاه سايپا به منظور حضور پرقدرت در رقابتهاي ليگ برتر واليبال سال جاري، دست به انتخاب ميروسلاو ژيکو از کشور بلغارستان زد اين مربي مدتي است کار خود را در اين باشگاه آغاز کرده و بعد از برگزاري اردوي بلغارستان و حضور در تورنمنت بين المللي ترکيه، تمرينات فشرده اي را براي بازيکنان اين تيم در نظر گرفته و مسير را براي قدرت نمايي سايپا در ليگ سال جاري هموار سازد. در اين راستا روابط عمومي شرکت فرهنگي ورزشي سايپا گفتگويي را با اين مربي انجام داده که در زير مي خوانيد:

-از خودتان شروع کنيد.

-46 سال سن دارم و در صوفيا به دنيا آمده ام. واليبال خود را در تيم هاي نوجوانان و جوانان اسلاوياي صوفيا و لوکوموتيو صوفيا  آغاز کردم و با گذراندن دوران تحصيلات خود در رشته ورزش موفق به کسب مدرک کارشناسي شدم و سوابقي همچون عضويت در تيم ملي نوجوانان و جوانان بلغارستان و حضور در اردوي تيم ملي بزرگسالان اين کشور را در کارنامه دارم. در بلغارستان مربيگري 4 تيم باشگاهي حاضر در ليگ برتر اين کشور را بر عهده داشتم و همراه با اين تيم موفق به کسب عنوان قهرماني جام حذفي و ليگ برتر و همچنين تصاحب عنوان نايب قهرماني اين ليگ شدم. در کسوت مربيگري تيم هاي ملي نيز، سرمربي تيم هاي ملي نوجوانان و جوانان زير 21 و 23 سال بودم و سال گذشته در کشور بلغارستان تيم وبپريچ عنوان قهرماني جام حذفي و نايب قهرماني باشگاه ها را به دست آوردم و اکنون خوشحالم که در کنار تيم سايپا به پرورش بازيکنان واليبال مي پردازم.

-شناخت شما از واليبال ايران چيست و چه تفاوتي ميان واليبال ايران و جهان ديديد؟

-ده سال است که به خاطر حضور تيم هاي باشگاهي ايران در اردوهاي بلغارستان، واليبال ايران را مي شناسم. ايران واليباليست هاي بسيار خوبي دارد و فدراسيون ايران در رده هاي ملي و باشگاه هاي از نظر سازماندهي و برنامه ريزي بسيار خوب عمل مي کند که اين مساله عامل بسيار مهمي در پيشرفت اين ورزش در ايران است.  واليبال ايران امروز جزء بزرگان اين رشته است و مطمئنم اين مساله اتفاقي نيست. قطعا واليبال در اين کشور رشد کرده و اگر راستش را بخواهيد بايد بگويم که به خاطر همين دسته از موفقيتهاست که به اين کشور آمدم تا مربيگري يکي از باشگاه هاي خوشنام اين رشته را برعهده بگيرم.

-در خصوص مسابقات جام قهرمانان بزرگ جهان و جايگاه ايران برايمان صحبت کنيد.

-ايران يکي از تيم هاي بسيار خوب اين تورنمنت بود و نتايج بسيار درخشاني گرفت. اين مساله حاکي از آن است که بازيکنان اين کشور درک بالايي از اين ورزش دارند و بسيار با علاقه به ميدان مي روند. موفقيت ايران در اين رقابت جهاني نيز به دليل همين درک و علاقه بالاي ملي پوشان اين رشته در ايران است.

-سه ملي پوش سايپايي در اين مسابقات حاضر بودند، ارزيابي شما از اين اتفاق چيست؟

-اين سه بازيکن از جمله بازيکنان بسيار مستعد واليبال اين کشور هستند که زمينه پيشرفت زيادي دارند و آينده واليبال آنها قطعا درخشان خواهد بود. آنها حضور درخشاني در اين دوره از مسابقات داشتند و بلافاصله بعد از برگشت از اين مسابقات به تمرينات ما شدند و با جديت در تمرينات حاضر شدند و از اينکه تمرينات را با تيم کامل دنبال مي کنيم، بسيار خوشحالم.

-مجموعه باشگاه سايپا را چه طور مي بينيد؟

-باشگاه سايپا يک باشگاه بزرگ است که علاقه زيادي به رشته واليبال دارد و به عنوان يک باشگاه حرفه اي، از امکانات و تجهيزات بسيار خوبي نيز برخوردار است. خوشبختانه اين باشگاه با اشتياق بالايي امکانات خود را در اختيار تيم واليبال قرار داده است و مسير را با حضور در اردوي بلغارستان و رقابتهاي تدارکاتي برون مرزي هموار ساخت است که جاي تشکر و قدرداني دارد.

-اردوي بلغارستان و تورنمنت ترکيه چه طور بود؟

-تيم واليبال سايپا يک اردوي بسيار خوب و منسجم را در بلغارستان برگزار کرد و خوشبختانه تمامي برنامه هايي که در دستور کار داشتيم در اين اردو اجرا شد. سه بازي تدارکاتي در اين کشور انجام داديم که شاگردانم بازي هاي خوبي انجام دادند که اين مساله نشان از هماهنگي هر چه بيشتر تيم و آماده سازي مرحله به مرحله سايپا بود. بعد از اين اردوي 10 روزه، براي حضور در تورنمنت بين المللي راهي آنکاري ترکيه شديم و در اين مسابقات دستاوردهاي ارزشمندي کسب کرديم. در اين ديدارها با دو تيم قدرتمند از کشور ترکيه مسابقه داده و موفق به کسب دو پيروزي شديم . مقابل متين ورامين به عنوان حريف ايراني هم به ميدان رفتيم که اين ديدار را واگذار کرديم و در نهايت با کسب دو پيروزي و يک شکست به مقام دوم اين رقابتها دست يافتيم.

 -چه طور شد که در تورنمنت ترکيه مقابل حريفان خارجي پيروز شديد اما مقابل متين ورامين از ايران بازي را واگذار کرديد؟

-دنبال بهانه نيستم و مطمئنم برد و باخت در هر بازي و مسابقه اي مهم است. مصاف با متين ورامين آن طوري که مي خواستيم پيش نرفت. هر چند که ديدار با اين تيم چندين نکته مثبت براي ما داشت و اجازه شناسايي نقاط ضعف را به ما داد. تيم سايپا تا آغاز مسابقات ليگ برتر فرصت برطرف کردن اين نقاط ضعف را دارد و سايپا از اين شکست درسهاي بزرگي گرفته است.

-ليگ واليبال ايران را چه طور ارزيابي مي کنيد؟

-من تعداد زيادي از مسابقات ليگ برتر واليبال ايران را ديده ام. همه تيم هاي حاضر قدرتمند هستند و اختلاف سطح چنداني با هم ندارند. تمام مسابقات واليبال ايران بسيار جذاب و تماشاگر پسند است و همين مساله باعث افزايش روز افزون سطح اين پيکارها شده است.

-چه پيش بيني از جايگاه واليبال سايپا داريد؟

-براي من مهم است که سايپا در فصل آتي روند حرفه اي را داشته باشد و همه اعضاي اين تيم با اتحاد بيشتر براي پيشرفت واعتلاي نام سايپا تلاش کنند. نمي توانم براي امسال پيش بيني خاصي از نتايج سايپا داشته باشم اما مطمئنم اين تيم سال آينده يکي از مدعيان قهرماني است.

-اضافه شدن اميرغفور به ترکيب تيم فوتبال سايپا را چه طور مي بينيد؟

-مطمئنا هر مربي اي از حضور بازيکن توانمند و خوش تکنيکي مثل امير غفور در ترکيب تيمش بسيار خوشحال و مسرور خواهد شد. اين بازيکن از قابليت هاي بسيار بالايي برخوردار است و با روحيه بسيار بالا و قدرت بدني مثال زدني قطعا در ترکيب تيم سايپا مثمر ثمر خواهد بود و در نتيجه گيري اين تيم نقش بسزايي ايفا خواهد کرد. اميدوارم با حضور اين بازيکن با اخلاق در تمرينات تيم سايپا شاهد افزايش نقاط قوت تيمي و کاهش نقاط ضعف باشيم.

-حرف آخر؟

-از مجموعه مديريت باشگاه سايپا بسيار تشکر مي کنم که براي پيشبرد برنامه ها با ما همراه بودند و تمام تلاش خود را براي رسيدن به اهداف به کار بستند. از سه بازيکن ملي پوش سايپا نيز قدرداني مي کنم که با رفتار حرفه اي خود به رغم خستگي از حضور در رقابتهاي جام قهرمانان بزرگ جهان، بلافاصله در تمرينات حاضر شدند. در پايان فرصت را غنيمت مي شمارم و به تيم ملي واليبال ايران براي کسب عنوان سومي جام قهرمانان جهان، تبريک مي گويم.

SuperUser Account امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.