گفتگو با مهندس فراهانی رئیس هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل شرکت فرهنگی ورزشی سایپا

گفتگو با مهندس فراهانی رئیس هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل شرکت فرهنگی ورزشی سایپا
توجه علمی به استعدادهای ورزشی اهداف اصلی شرکت فرهنگی ورزشی سایپا

همزمان با ایام الله دهه مبارک  فجر انقلاب اسلامی شاهد قهرمانی تیم والیبال سایپا در رده نوجوانان بودیم و این قهرمانی به فاصله  چندروز پس از قهرمانی جوانان سایپا در این رشته ورزشی پرطرفدار شکل گرفت.قهرمانی والیبالیست های جوان و نوجوان سایپا و نیز پیروزی های متوالی تیم بزرگسالان در میان تیم های مدعی لیگ برتر مارا بر آن داشت تا با جناب آقای مهندس فراهانی رئیس هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا به گفت و گو در این خصوص بپردازیم.

آقای مهندس فراهانی با سپاس از وقتی که در اختیار روابط عمومی قرار دادید ،به عنوان اولین سوال بفرمائید که مهمترین دلایل کسب قهرمانی امروز والیبالیست ها ی جوان و نوجوان سایپا در مسابقات لیگ کشوری چه بوده است؟ 

توجه علمی به استعدادهای ورزشی از برنامه های بلند مدت شرکت فرهنگی ورزشی سایپا است.ما در طی چندین سال توانستیم زیرساخت های ورزش قهرمانی را در باشگاه فراهم سازیم و اکنون زمان بهره برداری از آن بود و جوانان رشید ما قدر این موقیعت ها را دانسته و در کنار اخلاق حرفه ای در رده های مختلف نیز قهرمانی کسب نمودند. معجزه نکردیم ولی جوانان را به خودباوری رساندیم.

 

رشته های مختلف  ورزشی در شرکت فرهنگی ورزشی سایپا چه جایگاهی دارد و چه برنامه ریزی هایی صورت گرفته است؟

ما با نگاه حرفه ای در این خصوص گام برداشتیم و با ظرفیت های در اختیار برای تمامی تیم های باشگاه برنامه ریزی دقیقی انجام دادیم.جوان گرایی و پرورش استعدادهای ورزشی را سرلوحه کار خود قرار دادیم و یک تصمیم بزرگ در تیم فوتبال بزرگسالان گرفتیم و تیم های امید را به آنها اضافه کردیم که در عمل کار بسیار پر ریسکی بود ،ولی توانستیم و به حول و قوه الهی این مهم را به سرانجام برسانیم.  از جمله در رشته فوتبال افتخار می کنیم که بازیکنانی را در سطح ملی و بین المللی پرورش دادیم که خانه اصلی آنها در ورزش شرکت سایپا می باشد.

 

نقش والیبال ملی از نظر شما در افکار عمومی چیست و چقدر میتواند مخاطبان ورزشی را برای انتخاب اولین رشته ورزشی مورد علاقه جذب نماید؟

ورزش والیبال دست کمی از فوتبال ندارد.اکثر مردم و خصوصا ورزش دوستان این مسابقات را دنبال می کنند .خصوصا که این روزها والیبال ما حال و هوای المپیکی دارد .کمی در خصوص والیبال تآمل کنیم می بینیم که والیبال نیز سالها به زیرساخت ها پرداخت و اکنون درحال بهره برداری می باشد.

ما نیز این آمادگی را داریم که هرگونه استعداد ورزشی را شناسایی کنیم و آن را پرورش دهیم.

 

با توجه به کسب سهمیه المپیک از سوی تیم والیبال کشورمان،باشگاه سایپا چقدر می تواند در همراهی و کمک به بلندقامتان این رشته ورزشی برای موفقیت در میدان نبرد تاثیر داشته باشد؟

 

فدراسیون والیبال سالها زحمت کشید و توانست اکنون جایگاه خود را اثبات نمایند.هم اکنون باشگاه سایپا این ظرفیت و آمادگی را دارد که در تمامی رده های ملی همپای فدراسیون والیبال و در جهت تحقق اهداف ملی ورزش کشور گام های موثری بردارد. در تمامی رده های سنی باشگاه سایپا حرف برای گفتن دارد.

تیم والیبال و فوتسال بانوان سایپا نیز در رده های مختلف سنی از جایگاه ویژه ای در مسابقات کشوری  برخوردار است ،به اختصار بفرمائید ورزش بانوان در باشگاه سایپا و کشور از چه جایگاهی برخوردار است و چه برنامه هایی برای آن در پیش رو دارید؟ 

خوشبختانه ما در ورزش بانوان هیچگونه تبعیضی قائل  نشدیم،همانگونه که  نگاه جنسیتی در ورزش در تضاد با بیانات مقام معظم رهبری می باشد. 

با حمایت های باشگاه سایپا ورزش بانوان را ایجاد نمودیم. در رشته های والیبال و فوتسال بانوان در جایگاه بسیار خوبی قرا داریم و ما نیز برای تیم های پایه آنها برنامه های کوتاه مدت و بلند مدتی در سال آینده داریم.

چه برنامه هایی در سال آینده برای تیم های پایه در رشته های مختلف دارید ؟

ما با رویکرد جوان گرایی و  ایجاد زیرساخت و نگاه تئوریک به پیش می رویم و به زودی خبرهای بسیار خوشی را در مورد ورزش سایپا خواهید شنید.

در خصوص اماکن و ظرفیت های موجود باشگاه و برنامه های پیش رو در این خصوص توضیح بفرمائید.

باشگاه سایپا توان ایجاد زیرساخت های بسیار زیادی را برای انجام تمرینات مختلف ورزشی در اختیار دارد. ساخت چمن مصنوعی برای تیم های پایه از اولویت های اصلی مدیریت  باشگاه در برنامه های آتی خواهد بود.

مازیار قربانی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.