سراجی: فدراسیون فوتبال یک ابر سازمان با مسائل پیچیده است نه زمینی سوخته/ قسم می‌خورم از شرایط تیم سايپا راضي هستيم

سراجی: فدراسیون فوتبال یک ابر سازمان با مسائل پیچیده است نه زمینی سوخته/ قسم می‌خورم از شرایط تیم سايپا راضي هستيم
مدیرعامل باشگاه سایپا فدراسیون فوتبال را یک ابرسازمان با مسائلی پیچیده دانست و گفت این فدراسیون با سه مسئله مهم مواجه است.

به گزارش  روابط عمومي شركت فرهنگي ورزشی  سايپا به نقل از خبرگزاري تسنیم، مهرداد سراجی مدیرعامل شركت فرهنگي ورزشي سایپا در حاشیه برگزاری انتخابات مجمع هیئت فوتبال استان تهران درباره اعتراض‌هایی که در بازرسی آراء به وجود آمده بود، اظهار داشت: بگذارید مسئولان برگزاری مجمع در این خصوص توضیح دهند و من اظهارنظری نکنم. فرایند برگزاری انتخابات خوب بود و قانون به درستی اجرا شده است.

وی در مورد وضعیت سایپا و اینکه ابراهیم صادقی لیست بازیکنان مدنظرش را به باشگاه داده است یا خیر، گفت: ما اگر قسم حضرت عباس (ع) را بخوریم قبول می‌کنید که از شرایط تیم راضی هستیم! یک کمیته در باشگاه شکل گرفته است و تحت یک فرایندی بازیکنانی که مدنظر کادر فنی هستند را دعوت می‌کنیم تا تیم‌مان را تقویت کنیم.

مدیرعامل باشگاه سایپا در پاسخ به این سؤال که «لیست مازاد هم دارید؟»، خاطرنشان کرد: ما همه بازیکنان‌مان را نیاز داریم، ولی بازیکنان خوبی داریم که ممکن است بخواهند از سایپا جدا شوند.

« در انتخابات هفته آینده فدراسیون فوتبال مشخص است که به کدام کاندیدا رأی خواهید داد؟»، سراجی به این پرسش هم اینطور پاسخ داد: به هر حال کاندیداها مشخص هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که «در انتخابات فدراسیون فوتبال لابی برای دادن رأی وجود دارد؟»، تصریح کرد: ما چهار رأی داریم و کسی سراغ ما نیامده است که بگوید به ما رأی بدهید. این مسائل حواشی است که به ناحق به فوتبال ایران می‌چسبانند. ممکن است یک خرده اتفاقاتی بیفتد، ولی باشگاه سایپا از این اتهامات مبراست و اجازه چنین برخوردهایی را نمی‌دهیم.

مدیرعامل باشگاه سایپا در مورد اینکه ارزیابی کلی‌اش از انتخابات فدراسیون فوتبال چیست، گفت: فدراسیون فوتبال یک ابرسازمان كلان با  مسئله‌های پیچیده است. در حال حاضر فدراسیون فوتبال با سه مسئله مهم مواجه است. اولین مسئله تصویب اساسنامه در هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی و نهایتاً تأیید شورای نگهبان و تبدیل آن به قانون است. این تکلیفی است که فیفا از فدراسیون ما خواسته است. از فردای انتخابات هیئت رئیسه یک کار سختی را پیش رو دارد. فرایند تأیید اساسنامه در کمیسیون‌های دولت و ارجاع آن به کمیسیون‌های مجلس و نوبت‌دهی در صحن مجلس یک کار سخت و طاقت‌فرساست. ما امیدواریم که تمام مدیران، مسئولان دولت و مجلس کمک کنند که این اتفاق رقم بخورد. در بند یک اساسنامه نکاتی مطرح شده است که کار سختی برای تصویب آن داریم.

وی ادامه داد: مسئله دومی که فدراسیون با آن روبه‌روست موضوع راهیابی تیم ملی به جام جهانی است. این اتفاق موضوع مهمی است، هم شور و نشاط به کشور تزریق می‌شود و هم از نظر مالی برای فدراسیون درآمدزاست. باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تیم ملی به جام جهانی صعود کند. موضوع سوم هم که موضوعی فوری است، تعیین تکلیف وضعیت پرونده ویلموتس است. این موضوع هم باید با یک دیپلماسی گسترده و عمومی انجام شود. برنامه‌های بلندمدت درباره استعدادیابی و پرداختن به هیئت‌ها و استان‌های کمتر برخوردار و توجه به فوتبال و فوتسال بانوان مسائلی است که در برنامه‌های بعدی فدراسیون باید مدنظر قرار بگیرد.

سراجی در پاسخ به این سؤال که آیا بهتر نبود که انتخابات هیئت فوتبال استان تهران پس از انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال برگزار می‌شد، خاطرنشان کرد: حدود یک سال و اندی از فرصت قانونی هیئت فوتبال تهران گذشته بود و باید تا امروز این اتفاق می‌افتاد. اینکه یک هفته قبل از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، مجمع هیئت فوتبال استان تهران برگزار شده است منافاتی با قانون ندارد. شاید رفتار و سلیقه فرد دیگری بر این بود که بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال این اتفاق می‌افتاد که این یک نظر است، ولی در قانون برای برگزاری انتخابات هیئت فوتبال، یک هفته پیش از انتخابات فدراسیون فوتبال منعی وجود ندارد.

کاندیدای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در واکنش به طرح این موضوع که رئیس آینده  فدراسیون فوتبال یک زمین سوخته را تحویل خواهد گرفت، گفت: فدراسیون فوتبال نه تنها زمین سوخته نیست، بلکه پتانسیل‌ و ظرفیت‌های زیادی دارد. حوزه‌های متفاوت از جمله دولت، مجلس، بخش خصوصی و مردم که در کنار ورزش هستند، می‌توانند کمک کنند. فدراسیون بدنه‌اش سازمان محور است و نیروهای متخصصی در اختیار دارد و برگزاری لیگ در این شرایط سخت کرونا کار بزرگی است که فدراسین فوتبال توانست به خوبی انجام دهد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.