گرامیداشت روز سایپا و آیین درختکاری در باشگاه سایپا

گرامیداشت روز سایپا و آیین درختکاری در باشگاه سایپا
باشگاه سایپا برنامه ویژه‌ای برای روز درختکاری و همچنین بزرگداشت روز سایپا و ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار برگزار کرد.

به گزارش "روابط عمومی باشگاه فرهنگی و ورزشی سایپا"، به مناسبت بزرگداشت روز سایپا و هفته منابع طبیعی، آیین درختکاری گروه خودروسازی سایپا با حضور دکتر عظیمی رئیس هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، دکتر ابوالفضل فراهانی مدیرعامل باشگاه و جمعی از مدیران شرکت‌های تابعه برگزار شد. همچنین در این مراسم جمعی از چهره‌های ورزشی از جمله حمید استیلی و وحید هاشمیان سرپرست و مربی تیم ملی فوتبال ایران، مهدی امیرآبادی پیشکسوت باشگاه سایپا، محسن بیاتی‌نیا بازیکن سابق تیم ملی و مدیر آکادمی باشگاه سایپا و بهنام ابوالقاسم‌پور معاون ورزش باشگاه نیز حضور داشتند.
در این مراسم دکتر عظیمی رئیس هیات مدیره گروه خودرو سازی سایپا که یکی از سخنرانان بود، ضمن تبریک ولادت باسعادت امام حسین (ع) و اعیاد شعبانیه اضافه کرد: «قیام امام حسین (ع)  به ما درس آزادگی داد ،در دنیای امروز هر کسی توسل و تفکر امام حسین را داشته سربلند شده است».

عظیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیان خاطرات و رشادت دلاورمردان و رزمندگان ایران در جنگ تحمیلی پرداخت و افزود:« در جنگ شاهد رشادت‌های رزمندگان کشور و ادامه دهنده راه ائمه‌اطهار و به ویژه امام حسین (ع)بودیم. آنها برای حفظ امنیت کشور ایثار و فداکاری خود را ثابت کردند و حالا در دنیای طوفان‌زده امروز نیز توسل به تفکر امام حسین راه‌گشا است. خوشبختانه با وجود اینکه کشور دچار مشکلات زیاد اقتصادی است، اما تفکر سید الشهدا نجات دهنده همه مشکلات امروزی است.»


بخش پایانی صحبت‌های دکتر عظیمی رئیس هیات مدیره گروه خودرو سازی سایپا درباره اهمیت درخت کاری بود و در این مورد گفت:« موضوع درخت کاری که در اسلام هم به آن زیاد اشاره شده نشان خلقت و قدرت خدا است. وقتی یک درخت کوچک کاشته و آبیاری می شود، قدرت لا یزال خداوند تبارک و تعالی آن را رشد می دهد و فواید بسیار زیادی برای بشریت دارد. درخت کاری مطالبه همه مردم و جزو نیازهای ضروری است. لذا خواهش من این است تلاش کنیم با درخت کاری به محیط زیست و کاهش آلایندگی ها کمک کنیم.»


یکی دیگر از سخنران‌‌های مراسم امروز دکتر فراهانی مدیرعامل باشگاه بود و او ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام حسین (ع) اهمیت و ترویج محیط زیست را جز ضروریات بشر امروزی دانست و در اینباره عنوان کرد:« توجه به محیط زیست یک وظیفه فردی و اجتماعی است. محیط زیست امروز یک اختیار نیست یک الزام و عنصر جدایی ناپذیر زندگی بشر است.»

فراهانی سپس با خطاب قرار دادن ورزشکاران بیان کرد:« از گروه های مرجع و از جمله ورزشکاران و ستاره‌های ورزشی برای معرفی این حرکت ارزشمند و مبارک بهره و کمک می گیریم؛ چرا که سلامت و شادابی انسان‌ها نمی‌تواند جدا از سلامت درخت و سلامت پوشش گیاهی و محیط اطراف ما باشد. آب، خاک و هوا برای ما امانتی بی‌بدیل از نسل آتی در اختیار امروز ما است؛ امانتی بسیار جبران ناپذیر که باید برنامه ویژه برای حفظ آن داشت.»

مدیرعامل باشگاه سایپا در ادامه سخنرانی خود با اشاره به مسئولیت جدیدی که عهده‌دار شده، افزود:« دو هفته است مسئولیت این باشگاه را برعهده گرفتم. در مسئولیت جدید، سه ماموریت به ما محول شده است؛ توجه به ورزش قهرمانی، امور باشگاه داری و 
ورزش همگانی و توجه به ورزش پرسنل ۴۲ هزار همکار حوزه صنعت در گروه سایپا. همچنین در این مسیر اهتمام ویژه به فعالیت های فرهنگی جز ماموریت‌های مهم مدیریتی باشگاه است.»

فراهانی با تمجید از نگاه و توجه مدیرعامل گروه به باشگاه سایپا اینطور حرف‌هایش را ادامه داد:« این‌نگاه جامع و راهبردی گروه سایپا و مهندس تیموری نشان داد که در کنار توجه عمیق به حوزه صنعت و راندمان کاری خط تولید، توجه عمیق به مسئولیت اجتماعی دارند و همین طور بهره‌وری حوزه صنعت را در گرو سلامت جسمی روحی پرسنل این خانواده بزرگ می دانند. این نگاه بسیار ارزشمند و قابل توجه  است. خدماتی که باشگاه سایپا انجام می‌دهد به سایر گروهای شرکت سایپا هم مرتبط می‌شود؛ به همین خاطر تقویت کانون هواداران و دفاتر استعداد‌یابی، ارایه خدمات به ورزش کارکنان، تاسیس کلینک تندرستی و مشارکت ملموس بخش خصوصی مد نظر ما خواهد بود.»

درنهایت دکتر فراهانی بخش پایانی صحبت‌هایش را به تقدیر از همکاران واحد ارتباطات، اعضای هیات مدیره گروه و همکاران فرهنگی ورزشی باشگاه اختصاص داد که زمینه‌ساز مراسم بودند.  

در پایان نیز بازدار معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن تشکر از باشگاه سایپا و اهدای لوح به شرکت سایپا  گفت: واقعا انتظار برگزاری چنین مراسمی به مناسبت روز درختکاری در سایپا را نداشتم و جا دارد از این فرصت برای تشکر از زحمات این گروه بزرگ صنعتی در حوزه محیط زیست تشکر و قدردانی کنم.در انتهای مراسم نیز  چند اصله درخت بن‌دار از طرف این سازمان اهدا  و در محوطه سبز مجموعه فرهنگی ورزشی سایپا غرس شد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.